පශ්චාත් දික්කාසාද වාදය!

. 2008/07/06

පෙරවදන
ලාංකිකයන්ගේ අනන්‍යාතාවයේ කොටසක් ලෙස වහල් මානසිකත්වය ගෙනහැර දැක්වීමට තරම් අප ජාතිභිමානයෙන් හීන වී සිටින්නෙමු.

පසුබිම
අදින් වසර 60 කට පෙර සුද්දා විසින් ලංකාමාතාව හැර දමා ඇයට දාව උපන් දරු සිඟිත්තන් හට පිය සෙනෙහස අහිමි කොට සිය රට බලා පියමනින ලදි. මෙසේ කටුගෑවි ගිය විවාහයේ කතා පුවත ත් අනාථ වූ දරුවන්ගේ අනන්‍යතා අරගලයත් පිළිබඳව තැබෙන කෙටි සටහනකි.

දික්කසාදයෙන් පසුව ඇරඹෙන්නේ සැමියා හැරගිය බිරියන්ගේ ලතැවීම්, විලාප හා කඳුළින් සුසුමින් සලකුණු වූ යුගයකි. අදහාගත නොහැකිවා සේ අදටත් තමා හැරගිය සැමියාගේ මඟුල් මුදුව පළඳින බිරියන් ද අපමණය. උදා -සිංහල වචනතරට ඉංගිරිසිය මුහු කරමින් කතා කරන්නන්

ජාතක වූ දරුවන්ගේ අනන්‍යතා අරගලය
යටත්විජිත දිනයක් සමරණ ජාතිකාභිමානය හීන වී ගිය ජාතියක නායකත්වය පරගැති මානසිකත්වයේ අග්‍රගණයේ නිෂ්පාදනයකි. එම නායක පැලැන්තිය පිළීඹිඹු කරන්නේ සුද්දාගේ හැඩරුවයි, නිරූපණය කරන්නේ කටුගෑවි ගිය කසාදයෙන් අනාථ වූ දරුවන්ගේ චිත්ත පීඩාවයි. (ලංකාවේ දේශපාලනය හසුරුවන්නන්ගේ සමාජ චර්‍යාවන් අධ්‍යයනය කිරීමෙන් මෙය වටහා ගත හැකි)

ජාතික වහල් ව්‍යාපාරය
ජාතික නිවහල් ව්‍යාපාරයක් වෙනුවට ඇරඹෙන්නේ ජාතික වහල් ව්‍යාපාරයකි. මහා පරිමාණයෙන් න්‍යායයන් නිෂ්පාදනය කරමින් ගෝලීයකරණය වන ලෝකයක් තුල ජාතික අනන්‍යාතාවයන් දිය කල හැරිය යුතු බව කියාපාති. හැරගිය සැමියාගේ අනන්‍යාතාවය නිරූපණය කෙරෙන සංස්කෘතීන් වැළඳගනිති. මෙසේ විමසන විට පැහැදිලි වන එක් කරුණක් නම්, ජාතික වහල් ව්‍යාපාරයට උරදෙන්නේ අනන්‍යතා අර්බුදයකට ලක් වී ඇති අනාථ දරුවන් බව ය.

පශ්චාත් දික්කාසාද වාදය!
ඉතාම සංක්ෂිප්තව ඉහත දක්වන ලද කරුණු ඇසුරෙන්

සුද්දාගේ හැරයාමෙන් පසුව පරගැති මානසිකත්වයේ මුදුන් මල් කඩක් වැනි වූ පාලක පංතියක ව්‍යාප්තිය සහ එම පැලැන්තිය පෝෂණය කරන රදළ/මුදළාලි පැලැන්තිය
සහ ඉහත පංතීන්ගේ රැකවරණය පතන අනාථ වූ දරුවන් හෙවත් අනන්‍යතා අර්බුදයට ලක්වූවන්

යනුවෙන් හඳුනාගත හැකි සමාජ ස්ථරයන්ගේ හැසිරීම විග්‍රහ කෙරෙන වාදය පශ්චාත් දික්කසාද වාදයයි!

0 comments: